office

چرا مشاغل به نرم افزار حضورغیاب آنلاین نیاز دارند؟

اغلب صاحبان کسب‌وکارهای موفق به خوبی با اهمیت سیستم حضور غیاب الکترونیکی آشنا هستند. اما این سیستم‌ها همچنان نیاز به معرفی بیشتری دارند. چرا که بسیاری از کارفرماها از سیستم‌های سنتی حضور و غیاب استفاده می‌کنند. سیستم حضورغیاب آنلاین نه تنها برای کارفرما که برای کارمندان هم مزیت‌های عمده‌ای به همراه دارد. اگر شما هم به دنبال راهی برای بهبود شرایط شغلی خود هستید، اپلیکیشن تایمزی پیشنهادات ویژه‌ای برایتان دارد. دلایلی که در این مطلب بیان می‌شود، پاسخی برای این سوال است که چرا مشاغل به نرم‌افزار حضور و غیاب جدید نیاز دارند؟

حذف خطاهای انسانی ناشی از محاسبات دستی

برتری سامانه‌ی حضور غیاب این است که تمرکز خود را از دست نمی‌دهد؛ دچار خستگی و حواس پرتی نمی‌شود و قادر است روزها، هفته‌ها و سال‌ها بی وقفه کار کند. در حالی که ذهن انسان ناخداگاه به دلایل متفاوتی منجر به بروز خطاهای محاسباتی می‌شود. خطاهایی که در محاسبه‌ی حقوق، مزایا و مرخصی کارمندان تاثیرگذار خواهد بود و منجر به نارضایتی پرسنل می‌شود. از طرفی با افزایش جمعیت پرسنل، محاسبات بیشتر و طبیعتا خطاهای انسانی هم افزایش می‌یابد. در حالی که سازمان‌ها نیازمند سیستم دقیق هستند که حقوق و مزایا را ریال به ریال محاسبه کند. این چنین سیستم‌هایی بیشتر مورد اعتماد کارمندان خواهد بود. هر زمان که در کسب‌وکار خود با چنین اعتراضاتی مواجه شدید، باید بدانید که زمان آن رسیده است که از سیستم حضور غیاب پیشرفته‌تری استفاده کنید.

سیسم حضورغیاب آنلاین

کاهش غیبت و تاخیر پرسنل

یک سیستم حضورغیاب آنلاین هوشمند به این سادگی‌ها فریب کارمندان را نمی‌خورد. بنابراین هیچ یک از اعضا نمی‌توانند کار خود را رها کنند یا غیبت‌های بی دلیل داشته باشند. با وجود این سیستم‌های نوین دیگر اعتراض و مشاجره‌ای در خصوص ساعات کاری از سوی کارمندان وجود ندارد. با نصب نرم افزار حضور غیاب می‌توانید بسیاری از ناهنجاری‌های درون سازمان را برطرف کنید و اوضاع را سروسامان دهید. برای درک بهتر این موضوع که نرم افزار حضور غیاب الزامی است یا خیر، کافیست یک قیاس مختصر داشته باشید. سازمان اول از نرم افزار حضورغیاب آنلاین بهره می‌برد و دومی از از سیستم‌های دستی استفاده می‌کند. بدیهی است که پرسنلی که تحت نظارت نرم افزار حضورغیاب آنلاین هستند، منظم‌تر، دقیق‌تر و متعهدتر هستند. درحالی که غیبت‌های مکرر در شرکت دوم بی‌نظمی زیادی را به دنبال دارد؛ که منجر به اتلاف زمان و منابع مالی شرکت می‌شود.

افزایش امنیت با استفاده از سیستم های کنترل بیومتریک

سامانه حضور و غیاب از ابزار مختلفی برای ثبت ردیابی زمان استفاده می‌کند. ابزار تکنولوژی بیومتریک از مهم‌ترین و امن‌ترین این موارد است. به این ترتیب کارکنان با  اثر انگشت یا تشخیص چهره ورود و خروج خود را ثبت می‌کنند. مزیت دیگر سیستم بیومتریک، محدود کردن دسترسی به برخی مراکز است. بنابراین زمانی که سیستم‌ حضور غیاب هوشمند را با سیستم‌های سنتی مقایسه می‌کنید، الزامی بودن سیستم‌های دیجیتالی را بهتر درک می‌کنید. مشخص است که سیستم‌های بیومتریک به مراتب مطمئن‌تر از سیستم‌های رمزی و بارکدخوان مغناطیسی هستند.

اختصاص زمان بیشتر برای گروه نیروی انسانی

در پاسخ به این سوال که چرا باید از سیستم حضور غیاب هوشمند استفاده کرد، تنها همین پاسخ کفایت می‌کند؛ که در سازمان افراد کمتری وقت خود را به محاسبات ردیابی زمان و حقوق و مزایای کارمندان اختصاص می‌دهند. در واقع افرادی که پیش از این وظیفه‌ی ثبت حضور و غیاب و محاسبات حقوقی را برعهده داشتند، اکنون می‌توانند به کارهای مفیدتری بپردازند. در نتیجه هزینه‌ی کمتری را برای  استخدام نیروی انسانی صرف می‌شود؛ در مقابل مدیریت منابع انسانی با دقت و سرعا بالاتری انجام خواهد شد.  

حضورغیاب آنلاین تایمزی

تاثیر حضورغیاب آنلاین در تقویت روحیه‌ی کارمندان

تمام مواردی که پیش از این عنوان شدند، عواملی هستند که رضایت شغلی پرسنل را به دنبال خواهد داشت. زمانی که کارمند به طور کامل به وضعیت شغلی خود و جزئیات آن دسترسی داشته باشد، انگیزه‌ی بیشتری برای کار خواهد داشت؛ حضور منظم‌تری در محل کار دارد و در مجموع بازدهی بیشتری پیدا می‌کند.

افزایش بهره‌وری سازمان

همانطور که در بخش قبلی بیان شد، استفاده از یک سیستم حضور غیاب هوشمند و پیشرفته، روحیه‌ی پرسنل را تقویت می‌کند. انگیزه‌ی بیشتر اعضا برای انجام بهتر کارها بهترین نتایج را در افزایش بهره‌وری شرکت به دنبال خواهد داشت.

در مجموع اگر به دنبال عاملی هستید که کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید، اولین و مهم‌ترین کار، ایجاد تغییرات مهمی در زیربنای شرکت است. زیربنای هر مجموعه‌ای را اعضای آن تشکیل می‌دهند. اگر انتظار پیشرفت در تجارت خود را دارید، بهتر آن است که تغییراتی در مدیریت کسب و کار و مدیریت کارکنان ایجاد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا